Monday, January 2, 2012

Misi Tak Mustahil : Hantu BerProtokol

Entry nih lawak badoh giler merepek, if tak da sense of humour, baik jangan terus kan membaca. Else sure nyampah kat I nyeee.... Muahhahah.....

How this started was while driving home today lepas makan kat Sambal Hijau Sg. Penchala (mode rindu makan Mesia during travel as usual, lepas nih roti canai lak), obviously I did massage as well as my Baskin Robbins treat ler kan, else rasa tak lengkap sesi  makan. OK, over melalut lak.

Masalah nye hak ni hah..... As I was driving home, nampak advert on those screen board on MI : Ghost Protocol; of WHICH alot of my FB friends has been updating status on this movie. Wonder best ke dak... since thriller dia cam best giler plus the movie title yang sungguh memberangsang kan!

Then it strikes me, how in the world will the people translate this movie title... Hantu Yang BerProtokol?!?!?!
I burst out laughing masa cakap ngan adek dalam kereta. 

"Amboi, berhemah sungguh hantu hantu nih..." Hahhaha.... sambung ketawa, tobat kete sebelah ingat I nih saiko sebab dok ketawa kuat kuat sambil tepuk tepuk steering kereta. Chup! Motor sebelah actually turned his heard, ane tuh sure leh dengar I dok ketawa ngilai ngilai (nama cite pun Hantu BerProtokol, hantu tuh dah betul, bab ngilai tuh cam tak da protokol lak.... bawak bertenang Cik Bulan-Ku oooi! Sigh.... Hihihiiiii....)

Sambung lagi (jangan ingat I am done with it, bab lawak nih; I sejibik cam arwah my dad). "Adek, kot kot hantu  tuh bila nak cross jalan or lawan lawan nanti, dia akan mintak permission nak lalu or nak lawan, submit form nak perang etc.. kene ada protokol ler kan kan kan" Lagi kuat I ketawa, adek I yang dok control macho sebab bosan tengok kakak dia merapu pun tersengeh. YEAY! I made her smile, I siap suruh dia letak dalam FB and tanya kawan kawan dia nye opinion. Dalam ati dia [adek I] berkata kata "Uni aku buat hal dah... this will be on going for hours or even for few days". She knows me so well *smile*.

Ada sapa sapa dah tengok cite nih? Kabor kan ler.. I curious nih. Hhehehhe.....

Have you seen bad or worst Malay translation?

By the way, how do you translate - Action Comedy? My brother slalu gets upset with how this being translated!

Hahhahahha.... Cepat jawab!!! *wink*

P/S : What a way to start my first entry of the year, but tak pa... I start it with loud bom bang joke. Semoga my 2012 will be happy happy jolly jolly trolley dolly!



Lepas nih, I upload gambo Kyoto yek....

10 comments:

just.HY said...

i pun tak tengokkk lagi cik maimon oiii...kwn2 i pun ckp best je. action gitu. hehehe. tp kdg2 pelik gak, ade hantu ke dlm cite MI4 ni? muahaha.

btw, action comedy? dlm BM org selalu sebut filem komedi aksi. ke i yg salah??? hahahaha.

welcome home lily~ update pls....wanna read as much as possible! muahahah

Ren said...

Hi Lily!!!

We;kam hom!!!! Miss ur swing swing rambot!!!

I tak tengok lagi cite tu....heheheh.. Tapi ada satu kejadian best masa past 7 years back la....i dengan member masatu. I drive depan Lot 10 (sebutannya Lot Ten) kan...dan kawan i yang kengkononnya dok KL lebih lama dari i dan belagak macam orang KL siap cakap, weh LOTIO tu apa????

Huh i punya mengilai dalam kereta tak hengat dunia ok!!!! cuba imagine yer kejadian tu hahahahahaa....

Cawan said...

ChawanNa tgk mase 1st day show, kes Poziah amik MC.. ha haa.. eh bukan ke mlm tu korang semua lepak KLCC @Little Penang bergosip bagai? haaa cik anon lupeee ke?! he hee..

Ghost Protocol tu misi yg diaorg plan utk laksanakan.. sbb ape Ghost korang kena laa tgk.. overall cerita best, hero gagah, ade add on lawak2.. plus action yg mcm cawan bleh buat jugak.. opss.

Anash said...

lily
tadi dah komen..ilang plak....aaa..
pesal ntah

Biqque said...

worst?

u can't run away from me baby...

kau tidak boleh lari dariku BAYI...

Penulis Rindu said...

singgah mlm

Lily Riani said...

john,

i pun tak tau camna nak translate... sat i tanya adek i.

janggel,

i am welcome back! hahah.... i cite kat adek ni on your lotio... lawaaak...!!!

cawan,

i penakut if ada bab antu2 nih... tapi sbb depa ada protocol, ok ler kot kan. hahahha

Lily Riani said...

anash,

ilang.... hantu mamam kot... ehhehe

biq,

seriosa????? BAYI????? En. Kacang ok! Mr. Bean. Kata nama khas tak perlu di translate... bongok betui.

abu luqman,

thanks.

ZurynHenney@facebook said...

welcome home Lily...

ZurynHenney@facebook said...

hahaha...excuse me..ghost tu cakap..lol..apepun..welcome home lily..







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...